Czeka Cię serwis kotła? Sprawdź, po czym poznać dobrego fachowca

Ostatnia modyfikacja: 18 listopada, 2022
jak rozpoznać dobrego serwisanta kotła

Znalezienie dobrego fachowca do serwisu kotła często okazuje się nie być łatwym zadaniem. Zwłaszcza w dużych miastach w internecie dostępnych jest wiele firm, które świadczą takie same usługi. W mniejszych miejscowościach renoma serwisanta szybko się rozchodzi i od razu wiadomo, czy warto korzystać z jego kompetencji. Po czym zatem poznać, że specjalista, którego wezwaliśmy, zna się na tym, co robi i nie wykona źle pracy? Zapraszamy do lektury artykułu, w którym wyjaśniamy, jak rozpoznać dobrego fachowca. 

Kiedy potrzebny jest fachowiec do kotła? 

Ludzie zwykle wzywają serwisanta kotła gazowego, dopiero gdy pojawia się jakaś usterka i już w tym miejscu popełnia duży błąd. Wielu problemom, w funkcjonowaniu instalacji grzewczej, moglibyśmy zapobiec, gdybyśmy przynajmniej raz w roku wzywali fachowca do dokonania przeglądu kotła. Najlepszy ku temu moment jest jeszcze przed sezonem grzewczym lub tuż po jego zakończeniu. Zanim rozpoczniemy korzystanie z ogrzewania naszego budynku, osoba z kwalifikacjami usunie ewentualne usterki i dokona wymiany zużytych części. Informacja dotycząca częstotliwości przeprowadzania przeglądu, zawarta jest w jego instrukcji obsługi podanej przez producenta kotła gazowego. 

Jak dbać o kocioł grzewczy? 

Dbanie o kocioł grzewczy zaczyna się już w momencie jego montażu, który powinien być wykonany przez fachowca z odpowiednimi kwalifikacjami. Na rynku cały czas pojawiają się coraz nowocześniejsze urządzenia grzewcze marek BoschVaillantImmergas czy JunkersW związku z tym ważne jest, aby osoby zajmujące się ich serwisowaniem, nieustannie podnosiły swoją wiedzę w tym zakresie. Pozwoli to uniknąć popełniania błędów podczas ich instalacji oraz naprawy pieców gazowych

Zdaniem eksperta

Wielu usterek nie jesteśmy w stanie zauważyć sami, ponieważ nie mamy odpowiednich narzędzi, wiedzy i doświadczenia. Warto pamiętać o tym, że nawet drobne problemy mogą doprowadzić do kosztownych i poważnych awarii. Dlatego regularne przeglądy i wezwanie serwisanta od razu, gdy mamy podejrzenie jakieś niezgodności, jest ważne nie tylko ze względu bezpieczeństwa, ale także ekonomicznego – mówi Karol Dudek, właściciel Proserwis

Co obejmuje serwis pieca gazowego? 

Prace serwisowe przy kotłach mogą polegać zarówno na usunięciu awarii zakłócających ich prawidłowe funkcjonowanie, jak i jedynie na przeglądzie i podbiciu gwarancji. Zalecane jest także przeprowadzanie czyszczenia i wymiany podzespołów. Kompleksowy serwis kota obejmuje m.in.:

  • kontrolę szczelność kotła;
  • sprawdzenie różnych zabezpieczeń;
  • czyszczenie elementów grzewczych kotła;
  • wymianę uszczelek, filtrów; 
  • czyszczenie wymiennika ciepła; 
  • sprawdzenie ciśnienia w naczyniu przeponowym;
  • ocenę warunków technicznych kotłowni;
  • ocenę stanu elementów elektrycznych, pomp, armatury zaworów przełączających. 

Szukasz wysokiej klasy specjalisty zajmującego się naprawą kotłów gazowych w Warszawie?

Napisz lub zadzwoń do nas!

Zadzwoń lub Napisz

Po czym poznać, że fachowiec to profesjonalista?

Coraz więcej firm stawia na szkolenia zatrudnionych pracowników, inwestuje w wysokiej jakości sprzęt, a także współpracuje z producentami kotłów w celu zapewniania części zamiennych. Jak zatem poznać, że fachowiec, który został wezwany do naszego kotła to profesjonalista w swojej dziedzinie? Poniżej prezentujemy kilka wskazówek, które pozwolą ocenić, czy mamy do czynienia z osobą kompetentną, czy lepiej zrezygnować z jego usług. 

  1. Profesjonalizm: dobry fachowiec po zdiagnozowaniu usterki jest w stanie podać prognozowany czas jej naprawy. Zwłaszcza w sezonie grzewczym ważne jest, aby od zgłoszenia problemu do jego usunięcia, nie minęło więcej niż 24 godziny. Nikt z nas przecież nie chce marznąć we własnym domu lub w pracy. 
  2. Wyposażenie fachowca: profesjonalista będzie posiadał przy sobie wysokiej jakości sprzęt oraz narzędzia, które pozwolą na sprawne przeprowadzenie czyszczenia, naprawy lub prac diagnostycznych. Wśród urządzeń, które powinny znajdować się w jego walizce, są: multimetr, miernik cęgowy, przyrząd do kontroli ciśnienia gazu, detektor gazu, który umożliwi sprawdzenie szczelności urządzenia czy analizator spalin. 
  3. Oryginalne części zamienne: dobrze przygotowany serwisant dysponuje niezbędnymi, często zużywającym się częściami zamiennymi. Oczywiście zrozumiałą sytuacją jest, że nie nosi przy sobie wszystkich części do każdego modelu kotła. Mowa tutaj o elementach uniwersalnych lub takich, które są niewielkie i często ulegają awarii. Dobrze byłoby, gdyby jego firma współpracowała z marką naszego pieca i posiadał on oryginalne części zamienne. 
  4. Gwarancja na wykonaną usługę: każdorazowe wezwanie serwisanta, czy to do okresowego przeglądu kotła, czy usunięcia awarii powinno być zakończone wypisaniem protokołu z uwzględnieniem wykonanych czynności. Dobry fachowiec udziela gwarancji na wszystkie z wykonanych prac. 
  5. Punktualność: nie jest to aspekt, wpływający na jakość wykonanej pracy przez serwisanta, jednak dobrze byłyby, gdyby przyjechał na czas. W przypadku ewentualnego spóźnienia uprzedził o tym drogą telefoniczną. Co więcej, po zakończeniu działań przy naszym kotle powinien zostawić po sobie porządek. 

Przeczytaj na naszym blogu również:

  •  
Autor wpisu - Jan Kowalski, ekspert od systemów ogrzewania

Autor wpisu

Karol Dudek, właściciel firmy Proserwis – serwis ogrzewania. Pasjonat zrównoważonych rozwiązań dla domu i biznesu.

Oceń artykuł

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić

Średnia ocena 4,8 / 5. Liczba głosów 14

Brak głosów. Oceń wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

NOWYKOCIOL.PL

Jesteśmy dostępni pod telefonem

Zadzwoń: 720 504 504